bosliefje

zaterdag 2 juli 2011

I love....Oost-indische kers Nasturtium recipe


Net als Tomte ben ik gek op mijn oost-indische kers. Hij doet het altijd, heeft prachtig ronde bladeren en de hele plant is zo'n beetje eetbaar. Ik hou het altijd bij de bloemen, staan supermooi op een salade. Ze hebben een beetje scherpe peperachtige smaak zoals radijsjes.

Just like my cat Tomte i love my nasturtium. Never lets you down, gorgeous round leaves and you can eat the whole plant (i've been told). I use the flowers for pimping up my food, very beautiful on salads!
they have a peppery, somewhat sharp taste like radish.


De bloem vullen is ook erg lekker, hier mijn recept:

12 bloemen van de Oost-indische kers
2 eetlepels kruiden roomkaas( kan ook met blauwe kaas of zachte geitenkaas)
2 eetlepels creme fraiche
2 theelepels mierikswortel (geraspt uit een potje)
verse bieslook in kleine stukjes
Bloemen afspoelen (doe ik niet altijd, neem de hoogste bloemen i.v.m. kat)  
Alles mengen. In een spuitvorm doen en de bloemen er mee opvullen.
Snel opeten , de bloemen zien er nu nog mooi uit!

Filling the flower is also very tasty, here's my nasturtium recipe:

about 12 nasturtium flowers
2 tbs creamcheese with herbs (or any kind of blue cheese or soft goatcheese)
2 tbs creme fraiche
2 teaspoons of horseradish (I always use ready-to-use in a jar)
chopped chives
mix everything with a spoon, put it in a piping bag and fill the flowers.
Make them soon before eating because you dont want the flowers to wither!








4 opmerkingen:

  1. Wat een superidee! De bloemen zijn zo mooi. Ik wist echt niet dat je ze ook kon eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind je het ook altijd zo schattig als er staat 'growing grass...' of 'applying sunscreen...' als je moeten wachten? Picnik is echt fijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig idee! Ik heb heb in mijn tuin deze bloemen, dus laat het bloeien maar beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker zijn die bloemen hè? Helaas heb ik dit jaar bijna geen bloemen eraan zitten, wel veel blad, dat kun je ook eten maar ja, daar zit zo weinig kleur aan. Je haakwerkjes vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen